Opony w teren - nowe czy bieżnikowane?

Opony w teren - nowe czy bieżnikowane?

 (56)    (2)    0

  Terenowe opony 4x4 porównania i poradniki.

Częstym problem przy wyborze opony w teren jest to, jakie wybrać - nowe czy bieżnikowane?

Sprzedajemy  opony bieżnikowane oraz nowe, ale nie odpowiem na to pytanie jednoznacznie,  postaram się rozwiać natomiast pewne wątpliwości.

Dobra opona w teren powinna mieć dużo „mięsa”, dlatego lepiej jest zapłacić mniej i częściej wymienić oponę 4x4 niż jeździć na niej do samego końca bieżnika. Każda opona, w której zostało mało bieżnika, ma  bardzo słabe właściwości w terenie.

Podczas jazdy w terenie  istnieje duże prawdopodobieństwo  uszkodzenia mechanicznego, rozdarcia lub przecięcia boku itp. Lepiej więc dokupić jedną oponę za niższą cenę.

      Jako ciekawostkę dodam, iż w 1998 roku prezydent USA Bill Clinton podpisał rozporządzenie zobowiązujące instytucje federalne do bieżnikowania opon samochodów służbowych. Opon regenerowanych używają samochody U.S. Postal Service, pojazdy wojskowe, taksówki, pojazdy przedsiębiorstw komunikacji miejskiej, a nawet autobusy szkolne. /Order 13101: "Greening The Government Through Waste Prevention, Recycling and Federal Acquisition"/

Sprzedawane przez nas opony terenowe Pneus Ovada mają dożywotnią gwarancję na odklejenie się bieżnika, jest to argumentem do stwierdzenia, że jest do dobry jakościowo produkt.

 Jeżeli chodzi o to, jaki typ opony wybrać żeby jak najlepiej spełniała nasze oczekiwania, to na wstępie muszę zaznaczyć, że nie ma opony , która bardzo dobrze radzi sobie w terenie, pozostaje cicha na asfalcie i dodatkowo  cechuje się dobrą przyczepnością na mokrej i zaśnieżonej nawierzchni. Do tego potrzebne są trzy różne opony: terenowa, szosowa letnia i szosowa zimowa.

Dla myśliwych, leśniczych i ludzi, którzy korzystają z samochodu do pracy w różnorodnym terenie oraz na asfalcie, polecamy bieżnik K2.

Jeżeli  samochód wykorzystywany jest  rekreacyjnie i w celach sportowych najlepszym rozwiązaniem będzie nowy bieżnik Plus 2 lub bardziej agresywny Extreme T3.

Jeżeli natomiast samochód używany jest główne na asfalcie, a w teren wjeżdża okazyjnie, zalecam kupno opon szosowych.

Dla przykładu poniżej kilka zdjęć przedstawiających opony nowe VS bieżnikowane:

Opony terenowe nowe vs bieżnikowaneOpony terenowe nowe vs bieżnikowane

Opony terenowe mtOpony terenowe

 (56)    (2)    0

Twój komentarz został wysłany. Dziękujemy
Zostaw komentarz
Captcha